Angraecum magdalenae wortelstimulans

• 21 Reacties
  • 4436 Gelezen

Angraecum magdalenae wortelstimulans
« Gepost op: december 23, 2007, 01:20:20 pm »
Vandaag heb ik een Angraecum magdalenae gekocht voor een prijsje.
De plant heeft nog maar 3 bladeren die vergeeld zijn,en 1 levende wortel.
Ik heb de plant meteen verpot in een kurkdroog mengsel,want het mengsel waarin hij stond was rot.
Daarna heb ik de plant in de koele slaapkamer gezet,en ga hem binnen 3 à 4 dagen wat water geven.
Heb ik hier al goed mee gedaan? :)
Grtz Bart  \";)\"
Orchid fever 4 ever!!

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
Re: Angraecum magdalenae wortelstimulans
« Reactie #1 Gepost op: december 23, 2007, 02:38:00 pm »
Ik heb al meermaals gelezen dat Superthrive een zeer goed middel zou zijn om groei/bloei te stimuleren maar hier in België heb ik het nog niet gevonden.

« Reactie #2 Gepost op: december 23, 2007, 04:28:13 pm »
Bedankt Granny!
Ik zie dat ik de topic in de verkeerde rubriek heb geplaatst. :oops:
Grtz Bart  \";)\"
Orchid fever 4 ever!!

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 23, 2007, 04:30:28 pm »
Jullie moeten eens gaan sjoppen in de Growshop in Nederland... Behalve wiet kun je daar allerlei benodigdheden kopen voor de kweek van wiet.  En daar zitten geen slechte spullen tussen. Die thuis wiettelers hebben wat dat betreft der zaken goed voor elkaar!!

Perliet laat ik ook daarvandaan komen. En ik heb er ook meststoffen vandaan. Tevens heb ik Rhizotonic, werkt super bij net geïmporteerde planten. Regelmatig sproeien met dit spul en je ziet de worteltjes groeien.

Dussss... op naar de growshop. En nee blowen is niet verplicht om daar binnen te mogen komen!!!   :lol:

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.  

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #4 Gepost op: december 25, 2007, 12:12:23 pm »
Ik heb geen ervaring met groeihormonen. Maar zou best wel eens een experiment willen wagen met die rhizotonic.
Wellicht koop ik in tijdens de volgende uitstap van PnP...?

Heeft iemand een idee betreffende prijzen en toepassingsmanier. Ik veronderstel dat je dat beter niet sproeit. Want anders ga dat inademen en groeit mijne wortel ook...?  (Allé laten we het deftig houden hé, groeien mijn tenen.)
Want je kan wel lachen, maar waarschijnlijk zijn er ook gevaarlijke kanten. Ooit kon je bij Floricultura 'Keikipasta' kopen. (Mogelijk kan je dat nog...?)  Je pelde dan voorzichtig het schutblad van een slapend oog en smeerde wat keikipasta aan de kiem die er onder zit. Vervolgens dekte je dat af met wat mos en in no-time groeide er een plantje.
Bij Akerne moedigde men me destijds aan tot grote voorzichtigheid. Als je met die keikipasta aan wondjes in het handen zou komen, kon het resultaat geven tot ontwikkeling van een wratachtige vergroeiing. (Wild vlees zeggen wij wel eens.)  Immers die groeihormoon heeft als kenmerk cellen te delen. En dus ook menselijke cellen... Je moet niet vragen wat er gebeurd als je die keikipasta zou eten. Bestaat hetzelfde gevaar niet bij inademing van rhizotonic ?
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 25, 2007, 12:43:21 pm »
Patrick, ik heb een fles rhizotonic staan (geen idee wat die kost in de handel heb deze gekregen) maar dat spul heeft een ondefinieerbare geur en kleur. Volgens mij is het organisch. Ik doe wat in een spuitflesje en sproei de planten daarmee die het nodig hebben tot ze voldoende worels gemaakt hebben. Gaat super. Alle (bijna bare-rooted) planten van Ecuagenera en floralia zijn hiermee gaan groeien!!  

En tja het wiel nogmaals uitvinden is niet echt slim toch??

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.  

« Reactie #6 Gepost op: december 25, 2007, 02:20:38 pm »
Gisteren heb ik Superthrive online besteld bij Leafman Trading
https://www.leafman.nl/superthrive-groe ... -1309.html (sorry voor de reclame :oops: )
Het zou binnen 3 dagen moeten arriveren bij mij thuis?
Afwachten maar...
Grtz Bart  \";)\"
Orchid fever 4 ever!!

« Reactie #7 Gepost op: december 25, 2007, 03:50:07 pm »
Ik heb net voor ongeveer een derde van de prijs die bovengenoemde zaak ervoor vraagt in San Francisco besteld, kost daar ongeveer 13.50 euro voor 120 ml inclusief verzending naar Nederland. Zal alleen wel iets langer dan 3 dagen duren....
http://cgi.ebay.nl/SUPERTHRIVE-4-OZ-FOR ... dZViewItem

Luit

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 26, 2007, 09:59:05 am »
Ik vertrek op 5 januari naar Florida en geef er op donderdag 10 januari een lezing over Europese orchideeën in Tampa. Ik zal eens een mailtje sturen naar die voorzitter, wellicht kan die me ook verder helpen...
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #9 Gepost op: december 29, 2007, 01:05:03 pm »
Citaat van: "llinde"
Ik heb net voor ongeveer een derde van de prijs die bovengenoemde zaak ervoor vraagt in San Francisco besteld, kost daar ongeveer 13.50 euro voor 120 ml inclusief verzending naar Nederland. Zal alleen wel iets langer dan 3 dagen duren....
http://cgi.ebay.nl/SUPERTHRIVE-4-OZ-FOR ... dZViewItem

Luit
Was niet echt veel langer dan 3 dagen, vandaag in de bus!! En dat vanuit San Francisco en tijdens de kerstdagen....
« Laatst bewerkt op: december 29, 2007, 09:41:48 pm door llinde »

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 29, 2007, 09:15:12 pm »
Tijdens het bezoek bij Wubben hebben we ook even gevraagd of hij ervaringen had met groeihormonen.

Hij zweert bij Superthrive, hij toonde ons trouwens een verpakking. Zelf haalt hij het in Engeland. Een assistent bij hem wist dat je het in Nederland in onder meer growshops vond maar wel veel duurder.

1ml/4Liter water  is de volgens hem te gebruiken dosis. Hij dompelt er zijn zaailingen en slecht gewortelde planten in voor het oppotten. Ook voor zijn achterstukken gebruikt hij het.

Niets dan lof....
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #11 Gepost op: december 29, 2007, 09:39:33 pm »
En ik kan dan de ebay verkoper in San Francisco aanbevelen, hij verkoopt het voor de exacte prijs zoals voorgedrukt op de verpakking, de 120 ml van $10.77 koste mij uiteindelijk €13.48 inclusief verzending naar Nederland, besteld via ebay 25-12, aangekomen 29-12 en dat met de kerstdagen.
Verkoper reageert ook prompt op emails.
http://stores.ebay.nl/Maiban-Bonsai

« Reactie #12 Gepost op: december 30, 2007, 10:09:23 pm »
Nog even een verduidelijking van de link http://search.stores.ebay.nl/Maiban-Bon ... 73QQsofpZ0
Deze laatste laat alleen de pagina met Superthrive van de verkoper zien, dan hoef je je niet door de overige Bonsai benodigdheden te worstelen.
Wel even opletten dat boven de 22 euro waarde ex. verzendkosten, je mogelijk bij invoer BTW moet betalen, daaronder is vrijgesteld.

Luit

P.S.  Voor Phal is het misschien wel nuttig dat jullie hem ook aangeven welke grootte fles je wilt hebben, op de link hierboven kun je zien dat er diverse maten variërend van 1/2 oz. t/m 128 oz (1 gallon) zijn. 1 oz = 30 ml oftewel er zijn flessen vanaf 15 ml t/m bijna 4 liter....

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: december 31, 2007, 03:54:39 pm »
STOP met bestellen. Bill zond me net een mail, hij heeft al enkele flesjes voor mij opzij staan. Hoe groot? Hoeveel is enkele?
Ik zal het wel zien als ik daar ben.  Wellicht heb ik zaterdag voor de terugreis nog de kans er enkele extra te kopen. Want volgens hem kan je het overal krijgen. En ik plan ook een kweker te bezoeken.

Ik vis de correcte gebruikswijze wel uit. Want daarover reageerde Mr. Wubben naar mijn mening nogal raar.
Enerzijds is die erg voorzichtig, anderzijds, was een reactie 'Handen wassen na gebruik, verder niets. ' wat onvoorzichtig...

Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #14 Gepost op: januari 01, 2008, 04:48:19 pm »
Mijn bestelling van Superthrive is nog altijd niet gearriveerd,maar dat zal door de feestdagen komen denk ik!?
Dit is wat ik betaald heb voor een flesje Superthrive groeihormoon van 120ml incl.verzendkosten
Subtotaal: €29.75
Verzendkosten binnen Nederland (Aflever Adres: BE : 0.05 kg): €6.00
BTW: €4.75
Totaal: €35.75

Welkom in 2008! 8)
Grtz Bart  \";)\"
Orchid fever 4 ever!!