Orchidee Reunion

• 3 Reacties
  • 800 Gelezen

*

Offline Ralla

• 10
    • Bekijk profiel
Orchidee Reunion
« Gepost op: januari 14, 2008, 09:39:34 pm »
In October was ik op Reunion op vacantie. Ik heb heel veel orchideeen gezien maar alleen een epiphyt was in bloeite. Ik heb veel gelezen, gezocht en gegoogled maar, helaas, ze heeft nog geen naam...

Heeft iemand een naam voor haar???????

Groetjes,

Ralla

Re: Orchidee Reunion
« Reactie #1 Gepost op: februari 10, 2008, 04:04:27 pm »
geen idee waar Reunion ligt, maar het plantje trekt heel veel op Tokero quisumbingii.
de bloemetjes doen mij ook denken aan een ornithocephalus soort.
ik heb een tokero hier, maar die bloemekes hebben een klein beetje geelrose.
het is absoluut, zonder twijfel, mogelijk dat ik er compleet naast zit.
toch spannend zo'n zoektocht. hihi.

Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #2 Gepost op: februari 10, 2008, 06:55:11 pm »
Foei Joke !

Reunion, of beter La Reunion is een eiland, wat in de Indische Oceaan, naast Mauritius ligt, zowat op dezelfde zuiderbreedte als Madagascar. Het is een Franse kolonie en benadert het aards paradijs op een haar. Ik zou er gaan wonen. Ware er niet een kleien financiële kwestie welk achter de hoek loert !!!

Dat doet me er aan denken. Nu we even samen terug zijn. Angrek stelde voor een klein projectje op te starten met behulp van Isolbyle la Croix. Voor wie haar niet kent een aller aardigste Britse dame die samen met haar man (en botanist) jaren in Afrika verbleef, ondermeer in Malawi woonde. Ze is auteur van menig boek over Afrikaanse orchideeën.  We zouden haar deze foto's kunnen sturen en vragen wat dit zou kunnen zijn.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #3 Gepost op: mei 01, 2008, 04:21:04 pm »
Ik heb getracht iets meer te vinden, maar dat lijkt geen gemakkelijke opdracht.

Heb je niet wat meer foto's? De plant heeft enkele heel speciale kenmerken. Bloei en gelijk ook zaaddozen die rijp lijken te zijn. Een zeer speciaal vertakte bloemsteel. en de bloemetjes lijken haaks op elkaar ingepland te staan.  

Brachiatus elatus...? Beclardia elata...?  Ik denk het niet.  

Maar voorlopig heb ik niets beters.
Groetjes,
Patrick - Phal