Wilde orchideeën op Chios - Griekenland

• 4 Reacties
  • 1008 Gelezen

Wilde orchideeën op Chios - Griekenland
« Gepost op: januari 15, 2008, 07:47:11 pm »
Op het Griekse eiland Chios zijn tijdens de periode eind Maart - eind Mei meer dan 105 soorten orchideeen te bewonderen. Recentelijk werd er ook de Ophrys Punctulata waargenomen.Tijdens diverse veldexcursies olv een locale kenner (Secretaris van het Ophrys Congres 2005) kunt u deze prachtige orchideeen in hun natuurlijke omgeving aanschouwen. Tevens wordt u van alle benodigde informatie voorzien om er zelf op uit te trekken.

Verblijf in traditionele kleinschalige accomodatie in prachtig middeleeuws vestingdorpje.

Zie ook http://www.filoxeniatravel.eu/specials.html

Re: Wilde orchideeën op Chios - Griekenland
« Reactie #1 Gepost op: januari 16, 2008, 10:45:38 am »
Dat kan geen toeval zijn!
Ik mag eind april mee met mijn echtgenoot naar Rhodos en daar groeien er ook zoveel... of toch bijna.
't Moet zijn dat de wilde orchideeën daar zo goed groeien dat er nog altijd genoeg zijn of dat ze op een degelijke manier beschermd worden.
Ik hoop dat dàt zo nog lang mag blijven, want orchideeën op hun eigen standplaats kunnen bewonderen vind ik toch echt iets bijzonder.
PS: voorsmaakje van al dat moois op deze website bij "reisverslagen": Rhodos en Kreta...
Groeten,
Marleen
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2008, 12:20:30 pm door Marleen »

« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2008, 02:41:49 pm »
Graag wil ik even iets rechtzetten. Dit bericht is niet uit puur winstbejag geplaatst. Ik ben een natuurliefhebber, ben diverse malen op Chios geweest en ken de betreffende persoon persoonlijk. Ik ben ervan overtuigd dat orchideeenliefhebbers die niet georganiseerd op reis willen maar wel graag specifieke informatie willen hebben over op welke plaatsen ze bepaalde orchideeen kunnen vinden hier een bijzondere vakantie kunnen houden, juist omdat ze zonder extra kosten begeleid kunnen worden door een locale kenner.

Als bepaalde mensen het vervelend vinden dat er achter mij ook een kleine reisadvies-organisatie zit (die overigens puur uit hobby en uit liefde voor het unieke Griekenland is voortgekomen) dan excuseer ik bij hier bij deze voor.

Ellen

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #3 Gepost op: januari 16, 2008, 03:01:19 pm »
Even toch ook een reactie van mij!

Vanzelfsprekend hebben we schrik voor misbruik van de site voor publicitaire doeleinden.
Maar zelf surf ik af en toe ook naar andere fora en laat daar ook een spoor achter van onze site. Het lijkt me logisch wat hier gebeurd en ik heb er onder deze vorm helemaal geen probleeem mee!

Reacties zoals die van Monica begrijp ik ook wel. Ons forum is al enkele keren herschreven (moest wel immers teveel spam) en de momenteel toegepaste registratie is juist om vervelende boodschappen te vermijden. Dus wellicht ziet Monica dergelijke boodschap ook als bedreiging. In zeker zin ben ik blij met deze bezorgdheid. Maar laten we voor wat het is en laat ons dit niet buiten proporties te brengen.

Groetjes,
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #4 Gepost op: januari 17, 2008, 10:59:50 am »
Monica,

Daar heb je helemaal gelijk in! Zoals ik al zei ben ik een natuurliefhebber maar toegegeven, met specifiek orchideeen heb ik me niet eerder bezig gehouden. Doordat ik in Griekenland woon en de betreffende persoon op Chios mij een stuk enthousiasme heeft overgedragen zou je kunnen zeggen dat er een nieuwe wereld voor me is opengegaan. Het leek me interessant de betreffende informatie met jullie te delen.

Met vriendelijke groet,

Ellen