Dendrobium adae

• 1 Reacties
  • 651 Gelezen

*

Offline admin

• 51
    • Bekijk profiel
Dendrobium adae
« Gepost op: september 25, 2006, 04:44:59 pm »
Dit komt van het oude forum :

M-Jeanne

Bericht Geplaatst: Wo Dec 14, 2005 8:37 pm          Reageer met quote

Hallo iedereen,
Ben in het bezit van Dendrobium adae,wie kan mij helpen aan info?Strenge rust,temperatuur enz
Wel bedankt.Groetjes
Bekijk gebruikers profielStuur privé bericht    

Phal

Bericht Geplaatst: Wo Dec 14, 2005 8:59 pm          Reageer met quote

Dendrobium adae een Zuid-oost Australiër ui t de provicie Queensland. Gelijkaardig als D.speciosa,

Ik zoek er wat over op, ik ken de plant niet!

Groetjes,

plukk

Bericht Geplaatst: Zo Dec 18, 2005 10:50 pm          Reageer met quote

jan den held & tinus strik hebben een deeltje geschreven op dendrobium gebied voor de N.O.V.
zij melden :
temp winter dag 16-24; nacht 10-13
temp zomer dag 24-29; nacht 17-20
duidelijke maar milde rustperiode (veel minder water geven goed laten opdrogen tussen watergiften, niet lange tijd geheel laten uitdrogen) zeer veel licht sterke lucht beweging ondiepe pot

ik wil hier nog aan toevoegen dat ik een kleine pot met onderin een steen gebruik (voor de balans) en zomers naar buiten moet kunnen.

sucses plukk..

M-Jeanne

Bericht Geplaatst: Ma Dec 19, 2005 8:40 pm          Reageer met quote

Hartelijk bedankt voor de info,met deze kan ik al verder.
Groetjes

MiB

Bericht Geplaatst: Vr Dec 23, 2005 4:26 pm          Reageer met quote

Ik heb deze plant ook. Hij heeft bij mij heel de zomer buiten gestaan. Niet altijd op de meest gunstige plaats.... (teveel zon) Hij is hier echter heel goed doorheen gekomen. Hij staat nu binnen in de huiskamer en is nieuwe stekken (kan het niet echt bulbjes noemen) aan het maken. Hij krijgt bij mij regelmatig water maar ook weer niet zoveel dat tie altijd nat staat. Het komt regelmatig voor dat tie goed droog staat. Dit maakt hem allemaal niet uit hij gaat vrolijk verder met groeien.

De plant gaat nu een afmeting krijgen dat hij groot genoeg wordt om te gaan bloeien. Ik hoop dat ik in 2006 dit voor elkaar ga krijgen. Als tie bloeit zal ik hier een foto plaatsen. Tot nu toe vind ik het een erg makkelijke plant. Laughing

Gr. MiB

M-Jeanne

Bericht Geplaatst: Vr Dec 23, 2005 9:42 pm          Reageer met quote

Bedankt MIB voor je reactie.Wat voor kleur heb je?Ik zou geel,wit en blauw moeten hebben,dat zal ik maar weten eens ze gaan bloemen,ze zijn nog te jong denk ik.In ieder geval met jullie info kan het niet mis gaan.Bedankt

MiB

Bericht Geplaatst: Ma Dec 26, 2005 2:55 pm          Reageer met quote

Volgens mij de witte. Ik heb de plant vorig jaar gekocht bij de heer Klaassen van de NOV.
Maar zijn er nog meer kleuren van deze plant dan?? Dat was me niet bekend. Eerst maar eens bloemen in deze krijgen...

Gr. MiB

M-Jeanne

Bericht Geplaatst: Ma Dec 26, 2005 8:45 pm          Reageer met quote

Naar het schijnt zou ik een gele,witte en blauwe hebben.Afwachten tot ze bloeien.Op internet vind ik geen info.Groetjes

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: september 25, 2006, 06:30:01 pm »
Wel mijn witte en gele adae hebben dit jaar gebloeid,het zijn kleine bloemen,maar houden niet lang of wel komt dit door de hitte van deze zomer,uit kijken naar volgend jaar.
Grt.M-Jeanne
Hier is het leuk!