meststoffen

• 60 Reacties
  • 13207 Gelezen

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #15 Gepost op: september 28, 2006, 04:15:21 pm »
Citaat van: "monica"
Hoe kan er hierboven nu een quote staan van Venusschoen,
terwijl het bericht van Phal is?

http://www.pnporchids.be/php/viewtopic.php?p=522#522
Hier is de schuldige  :oops:  Ik dacht hetgeen in het groen geschreven was dat dit een quote was van Venusschoen, indien niet zo, excuses.

vrgr

(Geen onderwerp)
« Reactie #16 Gepost op: september 28, 2006, 04:51:13 pm »
Granny,

Ik wou dat ik het geschreven had!!

Maar geen probleem langs mijn kant hoor! :wink:

Bedankt Monica om zo attent te zijn.

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
(Geen onderwerp)
« Reactie #17 Gepost op: september 28, 2006, 04:55:26 pm »
Mij mogen ze Quoten wie ze willen, als ze er maar mee kunnen  lachen...

Maar alle gekheid...  ik bewonder het idee, dat iemand het aandurft zo te experimenteren.

Ik Antwerpen was er vroeger vaak iemand die deed de raarste dingen met zijn planten. Hij kweekte volwassen grote Odontoglossums in potjes van amper 5cm diameter en gebruikte zagemeel als potmengsel. Hij zaaide kerfel tussen zijn planten, dat was zijn barometer, als die slap viel gaf hij water. Zijn planten stonden naast het huis in een wei, tegen de grond in een piepschuim bakje en hij goot met knoflook tegen de slakken. Maar al shij planten meebracht hadden ze ongelooflijke bloemtakken. Vaak zagen zijn bulben er niet uit, maar de bloemtakken waren groter dan welke andere plant ook.  Iedereen trok zijn methoden in twijfel, maar enkele gingen hem opzoeken en bevestigde de werkwijze.

Dus als ik lyrisch wordt is dat grappig bedoeld, maar niet om het idee in het belachelijke te trekken!
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #18 Gepost op: september 28, 2006, 04:56:50 pm »
Citaat van: "Granny"
Hier is de schuldige.

Granny mijn bericht is niet persoonlijk voor jouw bedoeld, alleen vroeg ik mij af hoe dit kon.

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #19 Gepost op: september 28, 2006, 05:10:51 pm »
No problem Monica, je mag mij hier gerust op wijzen, zal ik in het vervolg wat beter kijken  :wink:

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #20 Gepost op: september 28, 2006, 05:25:11 pm »
Hey Granny, je meent het... Spuit jij ook met look en tabak?
En werkt dat echt?

Leg dat eens uit in detail als je wil.

Overigens, met die paardemest heb jij geen last van reuk overlast?
Vroeger als ik schapenmest in oplossing spoot, kreeg ik echt onder mijn voeten van 't vrouwke. 'Ge stinkt naar pis' Zei ze dan. Zelf heb ik geen te bijster goede reukzin. Zelf rook ik het vaak niet, tot ik mijn kleren uit deed en later de wasmand opende, dan rook ik het pas.

Nu in Uw geval , verdroogt dat waarschijnlijk, maar na watergift en wat zon...? Kan ik me iets voorstellen.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #21 Gepost op: september 28, 2006, 07:51:19 pm »
Hallo Phal,

Het recept kan ik spijtig genoeg niet meer vinden en ik weet niet meer waar ik het vandaan heb. Ik heb zo’n fles klaargemaakt maar weet de dosering niet meer. Mocht ik het terugvinden dan laat ik het weten.
Ik spuit dit af en toe op de argexkorrels waar sommige plantjes volgens de eilandmethode opstaan.

Hieronder een artikel over look als bestrijdingsmiddel:
http://www.knoflooksite.nl/nederlands/wetenswaardigheden/knoflook_als_slakkenbestrijding.htm
Naar het schijnt zijn er ook goede resultaten met cafeine.
Koffieprut en theeblaadjes of een paar lepeltjes goedkope gemalen koffie bij de planten uitstrooien.
Ik heb dit nog niet geprobeerd maar zal hiermee wel eens experimenteren.
De koffieprut gaat hier nooit verloren want die is voor de wormenbak.

vrgr

*

Offline Santa

• 19
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #22 Gepost op: september 29, 2006, 06:03:26 am »
ja koffiegruis gebruik ik tegen de mieren , ik had een grote hoeveelheid  mieren op de plaats (langs de muur )waar de cymbidium's staan, en omdat begonnen ze al bloemtakken vertoonden durfde ik geen chemische  produkten te gebruiken, dus heb ik  m'n koffiegruis rond de potten  gegooid en goed in de gaatjes gestopt en wegggggg miertjes :D

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #23 Gepost op: september 29, 2006, 06:15:49 am »
Nu zijn mieren à priori niet schadelijk voor orchideeën.... maar ik tracht ze ook buiten te houden.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #24 Gepost op: september 29, 2006, 11:25:03 am »
Citaat van: "venusschoen"
Nou ik wil die proef wel eens doen, waar koop je Osmocote?? :wink:

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #25 Gepost op: september 29, 2006, 06:27:57 pm »
Koffiegruis heb ik al geprobeerd op kruiden in de tuin die goed waren afgevreten,wel het heeft geholpen.Op orchidéeen heb ik het nog niet toegepast.Eens was er iemand van de club in Kontich die het promoveerde en beweerde dat hij slakkenvrij was!
M-Jeanne
Hier is het leuk!

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #26 Gepost op: september 29, 2006, 07:57:57 pm »
Ja marie-Jeanne,

Ik weet wie je bedoeld. Vroeger was hij meer aanwezig, soms dacht ik; "Dat zou ik niet nemen!" Want soms werd hij uitgelachen. Maar zoals ik eerder zei. Er zijn mensen bij hem thuis geweest die zijn succes bevestigde.

Ik beschouw het een beetje als alternatieve geneeskunde... En waarom zouden we het niet proberen. Baat het niet wat zou het het schaad niet !  Maar ik denk dat je bovenal een beetje vertrouwen moet hebben.
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #27 Gepost op: oktober 01, 2006, 02:54:56 pm »
Dus koffiegruis rond de planten is tegen slakken??

Heb ik dit goed, ik drink dagelijks koffie dus gruis genoeg!

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #28 Gepost op: oktober 01, 2006, 05:33:22 pm »
Ja Maggi gewoon gruis of een goedkope koffie uit het pakje mag ook
Grt.M-Jeanne
Hier is het leuk!

*

Offline Santa

• 19
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #29 Gepost op: oktober 02, 2006, 06:05:56 am »
yep, eerst genieten van het kopje koffie  :twisted: van rond onze bloempjes weg tehouden
gr santa