Orchideeënreizen

• 1 Reacties
  • 704 Gelezen

*

Offline admin

• 51
    • Bekijk profiel
Orchideeënreizen
« Gepost op: september 06, 2006, 11:41:14 am »
 Geplaatst: Vr Sep 01, 2006 8:28 pm    Onderwerp: Orchideeënreizen  

--------------------------------------------------------------------------------

Mensen die het topic hebben gevolgd aangaande onze geplande reis naar Suriname, hebben gezien hoe de uiteindelijke keuze tot stand kwam. Iedereen maakte een lijstje, die werden naast elkaar gelegd, om uiteindelijk tot een gemeenschappelijk doel te komen.

Die werkwijze heeft heel wat doen loskomen! Blijkbaar hebben enkele reizigers hun weg tot dit forum gevonden. Ik krijg weldra bezoek van mensen die naar Costa Rica willen en die wat detailvragen hebben n.a.v. het lezen van het reisverslag.

Misschien is het goed te weten wie naar waar op reis is geweest en er eventuele informatie over kwijt wil.

Van mijn reiservaringen is quasi iedereen op de hoogte ik gebruikte ze meestal om te verwerken op onze site!
Maar wie maakte andere reizen, die voor orchideeën liefhebbers interessant zijn?

Voor de volledigheid lijst ik mijn trips op. (Vanzelfsprekend enkel deze die wat bijbrachten i.v.m. orchideeën.)

..........Benelux : Zowat jaarlijks, heel mijn leven.
..........Canarische eilanden : Tenerife 1981+2001
..........Frankrijk, Alpes maritime in 1988
..........Indonesië : Java/Bali in 1990
..........Maleisië : West + Sabah in 1994
..........Midden Amerika : Costa Rica in 1997
..........Oost Afrika : malawi in 2001
..........Canarische eilanden : Tenerife 2001
..........Z-O Azië : Cambodia in 2004
..........Canarische eilanden : Grand canaria in 2005
..........Middelandse zee : Rhodos in 2005
..........Canarische eilanden : Tenerife + Gomera in 2006
..........Middelandse zee : Kreta in 2006

Groetjes, Patrick alias Phal

Naar boven        

Phal
Site Admin

Geplaatst: Vr Sep 01, 2006 8:30 pm    Onderwerp:    

--------------------------------------------------------------------------------

O, ja, ik vergat het te vermelden.

Opgeven waar je reisjes uitstippelde waar orchideeën te vinden waren is één ding ze ter beschikking stellen is een ander. gelieve te vermelden of men U erover mag contacteren.

En nog mooier, bezorg mee een reisverslag, met bijhorende foto's en ik zal er voor zorgen, dat het een plaatsje krijgt tussen onze reisverslagen.

Beschouw deze site als een site voor en van ons.

Groetjes, Patrick alias Phal

Re: Orchideeënreizen
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2012, 08:28:47 am »
Hallo iedereen,

Ben pas nieuw op deze groep.
Was hier terecht gekomen tijdens mijn zoektocht op het internet naar "wilde orchideeën van de Canarische Eilanden, Gran Canaria en Tenerife .

Welke soorten komen daar voor ? en wat is de beste periode om ze te zien ?

Mijn hobby is natuurfotografie (www.pbase.com/dewildean) en vooral interesse in wilde bloemen, en daar zijn dan de orchideeën de mooiste en de boeienste van .
Heb er al veel gefotografeerd in België, Nederland, Spanje, etc

http://www.pbase.com/dewildean/orchideeen&page=all

Alvast bedankt !

Groetjes
An