Wubben en De Wilg

• 47 Reacties
  • 5281 Gelezen

Re: Wubben en De Wilg
« Reactie #15 Gepost op: oktober 26, 2008, 07:38:59 pm »
Wommelhem, dus.

« Reactie #16 Gepost op: oktober 26, 2008, 09:22:39 pm »
Dag Sabien, als u zin heeft kunt u makkellijk mee met mij naar Wommelgem. Ik passeer toch de E17, kom van Lochristi. Als ge een seintje geeft kunnen we verder afspreken.

Eric

*

Offline Wilko

• 367
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 27, 2008, 11:13:20 pm »
Excuse me, maar ik moet toch verstek laten gaan..

er waren andere afspraken gemaakt, welke nog niet in de agenda stonden.. helaas

veel plezier en mooie aankopen hihi
't is vandaag geen gisteren en gisteren geen vandaag,
maar maakt dat uit als je met je orchideeën bezig bent?

« Reactie #18 Gepost op: oktober 28, 2008, 05:41:17 pm »
Ons Sofie komt ook mee, dus we komen met vier man sterk naar de afspraakplaats in Wommelgem.

Eric

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #19 Gepost op: oktober 28, 2008, 06:50:03 pm »
Miranda,

Als er niemand meer bijkomt is dit het lijstje.
Eric rijdt dus tot in Wommelgem, daar staan wij met Joke hem op te wachten en rijden dan langs Breda om jou op te pikken. Waar spreken we af? Waar kan je de auto veilig kwijt?   Het vijf sterren restaurant met de M ?

*******************************************************************************************************************************************************************************************
Patrick - Angrek.............OK...............................(1pers).....................(A'pen)
Patrick - Phal................ OK...............................(1pers).....................(A'pen)
Joke ......................... VAST EN ZEKER ! Ziekskes !.(0pers).....................(A'pen)
Miranda ......................waarschijnlijk NIET...........(0pers).....................(Breda)
Eric + echtgenote+sofie.... OK...............................(3pers).....................(O_Vlaanderen)
Wilko .........................valt af........
Marleen.......................kan niet
Sabien........................ OK...............................(1pers).....................(O_Vlaanderen)
.... Samen no maar 6 deelnemers !
*******************************************************************************************************************************************************************************************

Overigens als er nog laattijdig geïnteresseerden zijn; Er kan er altijd ééntje bij!
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #20 Gepost op: oktober 31, 2008, 01:22:00 pm »
Heeft iemand er een idee van wanneer we ongeveer terug in Wommelhem zullen zijn?

« Reactie #21 Gepost op: oktober 31, 2008, 02:56:43 pm »
Ik ben net terug en het is er super!
Veel plezier morgen. Ik heb wel een beetje spijt dat ik er niet bij kan zijn... orchidioten onder elkaar is toch net een ietsje leuker, maar bon: 'k heb vijf plantjes naar m'n goesting  :wink:
Groeten,
Marleen

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: oktober 31, 2008, 03:29:16 pm »
:twisted:

Grommm ik kan niet. De wedstrijden van de kids gooien roet in het eten..... mag morgen (verplicht) mee naar een sportveld.  :shock:

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.  

« Reactie #23 Gepost op: oktober 31, 2008, 05:33:48 pm »
ik vrees dat ik ook moet afzeggen, ik lig met een goei brochitis in de zetel.
ik heb zo braaf mijn medicamentjes genomen, maar het heeft niet mogen zijn. volgende keer een serieus paardemiddel!
sorry manne, geniet voor mij mee aub.

Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: oktober 31, 2008, 05:54:34 pm »
Ze zullen je missen Joke!
Genees maar vlug.

Voor degenen die morgen naar Wubben gaan,veel plezier.

Grt.

M-Jeanne
Hier is het leuk!

*

Offline Tati

• 441
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: oktober 31, 2008, 07:05:01 pm »
Veel beterschap Joke.
Marleen geniet van u Plantjes.
Jammer voor je Mib.
Voor deze die gaan geniet van jullie gezelschap en van de orchideeën.
gr Tati.
Orchideeën zijn een wonder van de natuur,zo zuiver,zo puur \";)\"

« Reactie #26 Gepost op: november 01, 2008, 05:15:02 am »
Veel plezier en geniet van de sfeer tussen de orchideeën bij Wubben

@ Joke Veel beterschap en soigneer U

Gr Titaatje
Plus qu'hier, moins que demain.....

« Reactie #27 Gepost op: november 01, 2008, 06:09:31 pm »
ik heb mij al goed laten soigneren, maar om mij echt bovenop te helpen, heb ik een knap verslagje nodig.
hopelijk word ik niet zieker omdat ik zoveel moois gemist heb.
nu kan ik eens wachten op een verslagje. ben benieuwd.

Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #28 Gepost op: november 01, 2008, 07:24:33 pm »
...
Joke, Zeg niet dat ge er niet om gevraagd hebt!

Na het afvallen van Miranda, Marleen, Wilko en Joke, was de groep sterk uitgedund. Maar op het aller laatste moment, eigenlijk een uur later, want wij zaten al in Nederland met de wagen, belden Diah en haar echtgenoot Kris. Of ze ook mee konden...  We hebben ze dus opgewacht bij Wubben, waar we net even voor hen toekwamen!

Dus P en P, Eric + echtgenote + Sofie, Sabien, Diah, Kris en Melati (onze mascotte!)

Bij Wubben stond er een tent in de voortuin. Gelukkig heeft Koos een grote voortuin! Daarin hadden enkele handelaren onderkomen gevonden, die handelaren hadden er ook een kleine tentoonstelling opgebouwd.  In de voortent kon je een hapje en een drankje kopen. In de ingang van de serre's Stond Bert met zijn boeken, iemand met mooie orchideeënposters, een tentoonstellingkje van kring 't Gooi. Echt de moeite. Verderop stond een klein deel van de verzameling van de Botanische tuin van leiden, MR. huppelde pup (ik ben zijn naam kwijt), uit England met boeken en zaailingen in fles, iemand met tilantia's en vanzelfsprekend de kassen van Mr. Wubben zelf.
Wat viel mij zoal op...
In de tent, de bijzonder mooie planten van l'Amazone, uit Nalinnes in België en van Ryanne Orchidée , uit Bavay in Frankrijk. Die laatste is trouwens de kwekerij van dochter Rianne Wubben!
In de serre's, enkele planten uit de verzameling van Leiden. Vooral planten die verzameld werden door Dr. Botanicus A.Schuiteman.  Zo stond er een 'blauwe' bloem. Een kleur die in de orchideeënwereld niet zou bestaan... Toch dus!
(Overigens ik plan eerstdaags wat foto's in de 'Gallery' -taakbalk helemaal bovenaan- te posten! )
's Morgens rond 09:00 wanneer wij toekwamen was het nog rustig, maar tegen de middag was het er aardig druk! We hebben het er toch probleemloos uitgehouden tot 13:00.

Dan richting 'De Wilg'. Nelly stond ons al op te wachten. Daar waren we helemaal alleen. De serre stond mestnat, ze hadden juist gesproeid! Hier kwamen we in een bekende omgeving, althans voor de meeste. Voor Sabien was het een eerste ontmoeting met zoveel moois, ik denk dat ze relatief onder de indruk was. Ze was alvast net als iedereen erg enthousiast.  Bij De Wilg onthoud ik alvast het goede nieuws dat de plannen om de zaak te sluiten voorlopig opgeborgen zijn. Blijkbaar gaat de zoon het heft in handen nemen en in de toekomst zich ontfermen over de zaak.
Goed nieuws zou ik zeggen. Hopelijk kan hij zus Nelly overhalen om hem te blijven bijstaan. Want aan de wandelende encyclopedie zal hij veel missen.

Zo, kort maar goed verslagje hoop ik. Wie wil aanvullen, 'Feel free'.

Zoals eerde gesteld, foto mag je zoeken in de fotogallerij.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #29 Gepost op: november 01, 2008, 07:52:18 pm »
aan de ene kant voel ik mij al een pak beter na zo'n mooi verslagje te lezen, maar aan de andere kant voel ik mij enorm rot omdat ik het gemist heb.
maar het nieuws dat De Wilg mogelijk blijft voortbestaan, is een pak van mijn hart. ik ben er zelf twee keer geweest, ik vind het een enorm mooie kwekerij! en inderdaad, met een sprekende encyclopedie ter beschikking.
zo te lezen was het bij Wubben ook de moeite.
en de aankopen, die vind ik in het zeverrubriekske?!

Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.