Auteur Topic: Doritis - Doritaenopsis,...  (gelezen 1614 keer)

Offline Mario

• Bekijk profiel
Doritis - Doritaenopsis,...
« Gepost op: februari 03, 2015, 05:47:25 pm »
Dag iedereen,

Kan iemand mij vertellen aub, waar ik Doritis orchideeën, Doritaenopsis en de specialere soorten van Phalaenopsis, die je niet onmiddellijk in bloemen en planten winkels terugvind, (bijv. mannii Black) , zou kunnen kopen?  Mag ook online zijn. Mocht er iemand goede ervaring hebben ofzo,...  Of misschien zijn hier hobbykwekers die soms plantjes verkopen,...?

Ik heb een kweker gevonden in Nederland, waar ik online kan kopen, maar je weet niet echt wat je krijgt, en ik heb het gevoel dat het net die planten zijn, die eigenlijk niet meer in aanmerking komen voor verder verkoop die je dan krijgt.  En als ik eerlijk ben, daar betaal ik niet graag de volle pot voor.  

Heeft iemand tips aub, mag ook altijd via privé bericht, mocht dit niet op het forum besproken worden.

Alvast dank en groeten,
Mario

Offline Phal

• Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Re: Doritis - Doritaenopsis,...
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2015, 07:06:29 pm »
Mario,

Vroeger deden wij vaak (enkele keren per jaar) groepsuitstappen naar kwekers in het buitenland. Enkele Duitse kwekers hebben erg goed materiaal. Swerter, Lucke, ...

Internet aankopen is ook niet wat ik zou aanraden. Ik koop liefst wat ik zie !

Maar binnenkort is het tentoonstelling in Alden Biesen. (Zie op de website) Daar komen enkele leuke handelaars, met goede planten.
Een absolute aanrader !!! En super tentoonstelling !!!

Ik kreeg via het NOV dit binnen;
Van 14 t/m 17 mei is er een orchideeëntentoonstelling bij ons. We combineren dit met een kunst- en ambachtententoonstelling.
U bent van harte welkom!  Er zal ook een Filipijnse kweker met planten aanwezig zijn.    
Frans Reinhart   www.reinhartorchideeen.nl

Succes,
Groetjes,
Patrick - Phal

Offline Mario

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2015, 07:40:06 am »
Dag Patrick,

Bedankt voor de info.  Ik heb de datums genoteerd, als ik een mogelijkheid zie, kom ik zeker langs.

Groeten,
Mario

Offline inge81

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2015, 12:25:13 pm »
Hoi Mario,

Bij mij in de buurt zit ook een kweker. Hij verkoop ter plekke, maar heeft ook een online shop. Zelf heb ik daar een paar orchideeën gekocht (ter plekke) en ze zijn nog gezond. In de online shop heeft hij een paar dorotis te koop staan. Er naar toe gaan lijk me een beetje ver of je moet er een uitstapje van maken. Dit is in iedergeval de site van de kweker:
http://www.orchideeen-shop.nl
Het is geen grote kweker, maar hij heeft wel vaak leuke plantjes te koop die niet in de normale winkel te koop zijn. Ik ga er altijd eens in de zoveel tijd ff langs om te kijken of er nog iets moois is om mee te nemen.

groetjes