De Planten > Inheemse orchideeën

Orchideeën in de Limburgse kalkstreek.

(1/3) > >>

Phal:
Ik weet het de aankondiging is laat! Maar verlof, werk en anderen afspraken in de volgende weekends, maken, dat ik slechts één mogelijkheid zag om nog een uitstap te plannen. Namelijk nu zondag 31 mei 2015 !

Ik had het al aangekondigd bij sommige liefhebbers, ik trek naar de Limburgse kalkstreek. Details voor de deelnemers volgen op de plaats waar ik zou willen afspreken. Nl. Het rond punt te Wommelgem en wel zondagmorgend om 08:00.

Wie zin heeft om mee te gaan is welkom, zo lang je Uw schopjes en emmertjes maar thuis laat. Wandelschoenen en goede luim zijn het belangrijkste!  Je voorziet best ook boterhammetjes voor 's middags.

Ik verwacht dat we iets te vroeg zijn om erg grote aantallen te kunnen vinden. Maar de juiste bloeitijd is moeilijk te voorspellen.

Graag aanmelden op dit forum.

cindy:
patrick,
je mag kim en mezelf er bij rekenen… kan je nog wat meer details geven over naar waar we precies gaan? en of we met iemand kunnen meerijden, aub…

cindy

Phal:
Patrick Denissen gaat niet mee. Ik zit dus voorlopig alleen in de auto, wellicht gaat ook een Indische vriend van mij mee (geen orchideeën liefhebber) Als jullie aan het rond punt in Wommelgem geraken, dus geen probleem.

Wat plan ik te doen;
- Sint Pietersberg, is een bekende plek, maar wie er nooit was, zal het moeilijk hebben om die plek te vinden.
- Gerendal ; ligt tussen Gulpen en Valkenburg en is eenbekende vallei, waar een heuse orchideeëntuin is aangelegd, met wandelpad, tussen orchideeën door.
- Iemand van SEMO gaat me wellicht nog een plek aangeven, die (op de juiste moment) enkele duizende Ophryssen apifera tentoon spreid.

Dus als we geluk hebben qua bloeiperiode, moeten we toch wel wat kunnen vinden.

cindy:
hallo,
bij deze reserveer ik dan 2 plaatsjes in jouw auto… laat maar weten hoe we dit regelen met brandstof enzo…
wij geraken wel aan het rond punt van Wommelgem om 8u…
ik kijk er naar uit!!
cindy

MiB:
Zeggggg pat zal ik eens vragen of ze  bloeien.

Heb een vriendinnetje wonen bij het Gerendal. Haar achtertuin grenst eraan....

Ze zal niet weten hoe ze heten maar weet wel wat een orchidee is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie