Auteur Topic: Coelogyne new species !  (gelezen 1454 keer)

Offline karen

• Bekijk profiel
    • http://www.groenevingers.org
Coelogyne new species !
« Gepost op: augustus 19, 2007, 10:29:41 am »
Hoi allemaal,

Ik zou graag met jullie willen delen de voortgang naar het zoeken van de juiste benaming van de Coelogynes die ik in mei heb aangeschaft bij de Wilg.
Zoals reeds te lezen was in een andere discussie zette ik grote vraagtekens bij de naam die ze hadden.
Mij vermoeden is juist gebleken, sterker nog, het zijn nieuwe species welke nog niet beschreven zijn.
Ik heb nu e-mail contact met de heer Malcome Perry hij weet mij het volgende te melden.

(dit mijn foto)

Foto gekregen van de heer Perry

Deze Coelogyne is zeker een nieuwe species en er is ook niks over geschreven.

Coelogyne nummer 2

Foto van de heer Perry

Zou bij de naam gaan van Coelogyne erikanense (maar is niet geregistreerd)

Zoals jullie kunnen zien, zijn er verschillende overeenkomsten maar ook voldoende verschillen.
Dit zou twee dingen kunnen betekenen:
A. Kleur variatie binnen de species
B. Totaal nieuwe species

Over de laatste foto schijnt een artikel te zijn in de Philippines maar hij is nog niet officieel beschreven.

De planten zijn geexporteerd vanuit de Philippines door de heer George Hampel wiens dochter Erika heet (toch leuk een plantje op je naam:)

Op dit moment schijnen er in ieder geval 4 maar misschien meer nieuwe (onbeschreven) species Coelogynes in europa te zijn, dus dit word een word vervolg verhaal.

Ik hou jullie op de hoogte,

Groetjes,

Karen
Morgen gaat het altijd beter!

Offline venusschoen

• Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2007, 08:52:46 pm »
Karen,

Goed zo, dat wil zeggen dat er toch een langere wenslijst van komt!!

Als je ze allemaal wilt?

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

Offline karen

• Bekijk profiel
    • http://www.groenevingers.org
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2007, 09:11:38 pm »
Hoi Maggie,

De is kans erg klein is dat ik die andere soorten op de kop kan tikken, ik denk dat ik mijn handjes mag samen knijpen dat ik onbedoeld zo iets bijzonders in mij bezit heb.
Een deel van mij plant mag ik afstaan voor monuculair onderzoek om te bepalen of het hier om een kleur variant gaat of een soort die een nieuwe benaming nodig heeft.
Bij de weg, ik heb de Paphiopedilum hangianum uit zijn couveuse gehaald en nu is het afwachten of ze gaan aanslaan op " normale" bark.
Indien de groei erin komt zal ik je een PM geven en kunnen we een afspraak maken voor de overdracht van een van de plantjes (ik weet dat hij/zij een goed te huis bij jouw zal krijgen)

Groetjes,

Karen
Morgen gaat het altijd beter!

Offline venusschoen

• Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2007, 09:16:40 pm »
Karen,

Ik hou mijn vingers gekruist (spannend hé!!!)

Ik ga binnenkort zelfs een nieuwe thuis hebben voor de plantjes, eerst een veranda en dan binnen één jaartje een serre!!!!

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!