Auteur Topic: Windows 7  (gelezen 497 keer)

Offline angrek

• Webmaster
  • Administrator
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
    • http://www.orchidee-vlaanderen.be
Windows 7
« Gepost op: juni 08, 2009, 09:12:33 pm »
Eind dit jaar, begin volgend jaar komt er een nieuwe Windows uit : Windows 7.  Volgens de experten veeeel beter/sneller dan XP en (de flop) Vista.

Heeft er al iemand de Release Candidate draaien ?

Na het crashen van mijn oude PC heb ik mij zo'n Acer ding aangeschaft : Quad Core, 4Mb Ram en een goede grafische kaart.  HDD speelde geen rol aangezien ik een paar externe (USB) HDD's van een paar terrabytes heb rondlopen.  Default stond daar Vista Home Premium 64 bit op.  Ik heb dat ding eraf gesmeten en Win7 64bit erop gezet.  64 bit kan o.a. meer intern geheugen adresseren, 32 bit maar tot 3 MB.   Elke keer, na een 2-tal uren, liep dat ding vast op de USB poorten : geen internet meer en geen connectie met de externe HDD's.  64bit eraf gesmeten en 32bit geïnstalleerd.  Nu loopt alles gesmeerd !  Is inderdaad een pak sneller dan XP en zeker Vista.  De RC kan je gratis downloaden met een serial.  Lees wel eerst de gebruikersaanwijzingen.  Proberen maar (wel op een andere partitie installeren !)

URL = http://www.microsoft.com/windows/windows-7/

Suc6.

Angrek
Once an orchid lover, always an orchid lover !

Offline bjodes

• Bekijk profiel
Re: Windows 7
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2009, 08:26:27 am »
Jup hier draait ook windows 7 RC, tot op heden geen problemen moet ik zeggen.

Ja Vista wil ik niet kopen, het dit draaien op het werk en toch niet tevreden van.
Als je geen goede drivers hebt dan heb je een dik probleem zoals je ondervonden hebt.
Ik gebruik de 64bit versie omdat je anders 1Gb aan Ram verliest.

Alle hardware is hier recent (bij jou ook met je nieuwe pc).
Ik heb wel niet zo veel randapparatuur zoals jij aan de usbpoorten hangen. Internet aan USB dan heb je adsl neem ik aan? Een kijken voor de laatste drivers van je moederbord zou ik zeggen.

Of op RC7 forum posten er zullen al wel forums zijn rond Windows 7 RC neem ik aan

Offline Granny

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2009, 12:59:27 pm »
Ik heb Windows 7 RC geïnstalleerd op mijn laptop en ziet er goed uit. Op de vaste pc wacht ik tot de officiële versie in de winkel ligt. Met Vista heb ik eigenlijk niet veel problemen gehad, behalve in het begin enkele drivers en wat heel vervelend is, voor al wat je doet moet je toestemming geven.
Wat ook een voordeel is van Windows 7, je kan in XP-modus werken. Persoonlijk wil ik altijd al wat nieuw is uitproberen, blijf nooit bij ouderwetse programma's steken  :P

jeannine

Offline Granny

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 10, 2009, 04:21:40 pm »
Na enkele dagen testen kan ik helaas niet zeggen dat Windows 7 sneller zou zijn dan Vista, ben het voorlopig eens met de tests van PC-world:
http://www.hetmag.nl/nieuws/productnieuws/1498-windows-7-nauwelijks-sneller-dan-vista

jeannine

Offline angrek

• Webmaster
  • Administrator
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
    • http://www.orchidee-vlaanderen.be
« Reactie #4 Gepost op: oktober 19, 2009, 07:36:14 pm »
En ?  Nog verder ervaringen ?

Angrek
Once an orchid lover, always an orchid lover !

Offline Granny

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 22, 2009, 12:40:16 pm »
Citaat van: "angrek"
En ?  Nog verder ervaringen ?

Angrek
Staat voorlopig alleen op mijn laptop die ik de laatste tijd weinig gebruik en ben zo dom geweest om Windows 7 niet op een aparte partitie te zetten hetgeen wil zeggen dat ik alles kwijt was. Gelukkig staat er op de laptop niet zo veel op.
Ik heb dus nog niet veel ervaring opgedaan maar qua snelheid is die hetzelfde als voorheen. Als je met verschillende documenten tegelijk werkt heb je wel een goed overzicht onderaan in de tabbalk.

jeannine

Offline Marleen

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 22, 2009, 05:37:02 pm »
Bon, ik wil deze vraag hier toch effe stellen, al is het mogelijk een zeer dwaze...
Anders weet ik het toch ook niet  :oops:
Bij de nieuwe computer was "vista" meegeleverd en dus zijn we daarmee beginnen werken, meestal zonder problemen. Enkele CD-roms weigerden wel plots dienst. Bij navraag bleek dit aan vista te liggen omdat de (iets oudere) CD-roms ontworpen waren voor W98 of XP.

Citaat van: "Granny"
Wat ook een voordeel is van Windows 7, je kan in XP-modus werken.

Betekent dit dan dat ik W7 mijn oude CD-rommetjes opnieuw kan gebruiken?
(wil ik graag weten, voor ik wat dan ook aanschaf of eraf gooi)
Bedankt alvast,
Marleen

Offline Granny

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 22, 2009, 06:34:49 pm »
Dat zou zeker moeten moeten kunnen Marleen en ge weet, domme vragen bestaan niet hé  :lol:
http://www.zdnet.be/news/108448/microsoft-heeft-xp-modus-windows-7-klaar/
Op de site van Microsoft ga je daar zeker ook het een en ander over vinden.

groeten,
jeannine

Offline Phal

• Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #8 Gepost op: oktober 26, 2009, 11:44:22 am »
Ik heb steeds een gemengd gevoel.
- Moet dat alsmaar wijzigen...? Waarom kan je niet eenvoudigweg jaren lang met hetzelfde werken.
- Maar als we nu nog in WordPerfect zaten en alle toeters en bellen die we nu zo gewoon vinden moeten missen... Dan zaten we nog in het stenen tijdperk!

Dus we moeten er door ;  'MS Windows 9 de Bella Vista editie'  dus.

Sterkte voor alle software analfabeten zoals ikzelf.
Groetjes,
Patrick - Phal

Offline The Joke

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 22, 2009, 07:55:29 pm »
op mijn laptopje staat nu ook een windows 7.
alles werkt naar behoren volgens mij.
maar het is aanpassen.
ben benieuwd.

The Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.