Auteur Topic: Wat is er met de bladeren van mijn phalaenopsis aan de hand?  (gelezen 4408 keer)

Offline Tati

• Bekijk profiel
Re: Wat is er met de bladeren van mijn phalaenopsis aan de hand?
« Reactie #15 Gepost op: juni 25, 2009, 07:08:58 am »
Ik heb ondervonden dat veel hybriden met een prop spahum rond de wortels verkocht worden.
Als ik nieuwe orchideeën heb, verpot is ze zo snel mogelijk . Zo ben ik zeker dat er geen verrassingen in de pot zitten.
gr Tati.
Orchideeën zijn een wonder van de natuur,zo zuiver,zo puur \";)\"

Offline Lino

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 28, 2009, 09:11:36 am »
Geen spint vastgesteld  :P  Joepie!

Hij ziet er momenteel nog steeds hetzelfde uit,
zeker niet verslecht, dus dat geeft hoop.

Citaat van: "Tati"
Ik heb ondervonden dat veel hybriden met een prop spahum rond de wortels verkocht worden.
Als ik nieuwe orchideeën heb, verpot is ze zo snel mogelijk . Zo ben ik zeker dat er geen verrassingen in de pot zitten.
Dat was het dus hier ook.

Offline Granny

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juli 01, 2009, 03:49:43 pm »
Met zo een pak wortels volgens de foto's kan een propje sphagnum absoluut het probleem niet zijn, trouwens voor jonge plantjes is het een zeer goed medium. Alles ziet er wel zeer droog uit zo te zien.

Hieronder enkele foto's van een plant met wolluis die op het zicht niet te zien zijn.

Pas na aftrekken van het blad is de dader te zien, diep in de oksels van het blad, je kan daar niet bij of het blad moet er af.

Vooral planten die wat te droog hebben gestaan hebben er last van.
Als ik een vermoeden heb ga ik met een penseel gedrenkt in een middel tegen wolluis in de oksels van de bladeren.

jeannine