Auteur Topic: Juni 2010  (gelezen 609 keer)

Offline Rosemarie

• Bekijk profiel
Juni 2010
« Gepost op: juni 20, 2010, 09:18:48 pm »
Ik heb voor het eerst mijn Dendrochilum abbrevianum in bloei gekregen!

[attachment=2:h169pvtp]Dendrochilum abbrevianum 1.jpg[/attachment:h169pvtp]
Herken je haar, Miranda? Na een week had ze al een bloemstengel, dus de credits zijn voor jou!

En wat vinden jullie van mijn Oncidium meirax. Deze heb ik in oktober in Gent bij Rölke meegenomen.

[attachment=1:h169pvtp]Oncidium meirax 03 1000x1500.jpg[/attachment:h169pvtp]

[attachment=0:h169pvtp]Oncidium meirax 01 1500x1000.jpg[/attachment:h169pvtp]
Hier ben ik wel ontzettend trots op. De bloemstengel begon zich begin maart te ontwikkelen en deze week zijn de eerste bloemen opengegaan.

Rosemarie

Offline MiB

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Juni 2010
« Reactie #1 Gepost op: juni 26, 2010, 08:27:29 pm »
Ja hoor die herken ik .... well done Rosemarie!!

Ennuh ik geloof dat we allemaal een beetje lui zijn hier...of ligt dat aan de temperatuur, liggen we allemaal buiten in de tuin  :lol:

Die Oncidium is een mooie. Staat tie in werkelijkheid zo hoog in zijn pot?? Dan zou je kunnen overwegen om deze schuin op te potten. Ziet er het eerste jaar niet uit (bulben liggen plat) maar daarna gaan de nieuwe bulben weer recht groeien ennnnn ze staan dan met de wortels in de grond.
Houdt deze plant er een omhoog kruipend rhizoom opna dan zou je kunnen overwegen om een "blok" te maken van gaas en dan vul je dat "blok" met bark en wat spagnum.

Succes!!

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.  

Offline karen

• Bekijk profiel
    • http://www.groenevingers.org
« Reactie #2 Gepost op: juni 28, 2010, 07:59:43 pm »
Ja, we liggen allemaal in onze tuin, want daar staat het merendeel van onze verzameling:)

Maar goed gedaan Rosemarie.

Gr,

Karen
Morgen gaat het altijd beter!

Offline Rosemarie

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2010, 09:48:18 pm »
Na wat computerproblemen nog een verlate reactie. De oncidium groeit inderdaad zo hoog boven het potje. Oncidium meirax is een mini, zij staat in de kleinste maat pot die er bestaat. En omdat de plant zo hoog boven de pot uitgroeit, heb ik haar al moeten steunen, want door de bloemstengel werd zij topzwaar. Dank je wel voor de tip. Na de bloei ga ik haar wat schuin of plat in de pot zetten. Eens kijken hoe haar dat bevalt.

Rosemarie