Auteur Topic: blauw  (gelezen 6110 keer)

Offline Granny

• Bekijk profiel
Re: blauw
« Reactie #15 Gepost op: oktober 28, 2011, 10:02:16 pm »
Ze staan nu bij ons overal in de tuincentra, die afschuwelijke met ink ingespoten Phalaenopsis. Ik had het er over met Petrens vandaag en volgens hem zijn ze nu zelfs al bezig met zwarte ink. Echt zielig voor de planten.
De wereld op zijn kop. Gemaakte bloemen proberen ze zo natuurlijk mogelijk na te bootsen en nu slagen ze er in om echte bloemen te degraderen tot het uitzicht van nepbloemen, waar zijn ze in "s hemelsnaam mee bezig  :twisted:
jeannine

Offline Phal

• Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #16 Gepost op: oktober 30, 2011, 07:57:01 pm »
Niet dat ik het ploseling mooi of interessant ga vinden. Maar dat van die zwarte inkt begrijp ik wel.

Al jaren is men opzoek naar de ultieme 'blauwe' en 'zwarte' orchidee. Twee kleuren die niet (zouden) bestaan in de orchideeënwereld.
Gewoonlijk begind de discutie over wat is blauw, lila, purper en zo meer.
De Australische aardorchideeën hebben enkele vertegenwoordigers die aardig tegen het blauw af zitten. Ook enkele Vanda hybriden komen voor 'Blauw' in aanmerking.
Mits doorkruisen van erg donker rode hybriden is er een 'zwarte' paphiopedilum. Maar echt zwart...?

Dus als men met inkt gaat experimenteren zal eerst daags zeker een zwarte orchidee de markt veroveren. En ik kan me voorstellen dat die meer aandacht zal krijgen dan de vorige inkt versie.

Maar ja over kleur en smaak....

Wellicht ook één van de redenen dat vele orchideeënliefhebbers steeds weer terug grijpen naar natuursoorten.
Groetjes,
Patrick - Phal

Offline RdB

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: november 01, 2011, 10:35:45 pm »
Er is een hele kleuren familie van die rotzooi ontwikkeld. Google maar een op Phalaenopsis Royal Family en huiver. Gelukkig is de meerderheid nog niet in de handel gezien. De betrokken kwekers/handelaars zijn laaiend enthousiast vanwege hun 'kweek'resultaat en 'marktpotentiaal'. Dat kweekresultaat zal dan wel op hun bankrekening slaan...

Ruud

Offline stefke

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: november 14, 2011, 09:57:36 pm »
[attachment=0:27v3h0f8]schatz_howard_Botanica- Orchid Phala 001_L.jpg[/attachment:27v3h0f8]
vond deze foto op internet
>>>>>>>>>blauw ?
Kent iemand deze soort
waar komt deze foto vandaan? Bestaand oud boek?

stefke

Offline stefke

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: november 23, 2011, 07:50:24 am »
Zag gisteren in Dendermonde,in een serieuse bloemenwinkel, blauw-geverfde ,kitscherige, kleine phalaenopsis (uitziende als "sogo vivien") tekoop voor 10 euro
Past waarschijnlijk beter op hun trendy meubilair.....dat het om een levende plant gaat ...............
De schoonheid van de bloemen teniet gedaan door flashy blauw.  Absurde mensen.....
Nooit tevreden..

Vorig geplaatsts blauwe phal is ,met een grote waarschijnlijkheid, een "photoshop-foto"
Waarom dromen van iets dat eigenlijk "nog niet bestaat", als er zoveel andere mooie ,bestaande, bloemen bestaan.

stefke

Offline Granny

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: november 23, 2011, 08:01:41 am »
Vreselijk gewoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!